divendres, 28 de setembre del 2012

Barranquisme a Lombardia

Sant Feliu de Guíxols 26 setembre 2012

Activitats de la secció de barranquisme del Matxacuca

Els dies 17 a 21 de setembre alguns membres de la secció de barranquisme Matxacuca i alguns components del grup Barranquing Nigh Team varem manar a la zona de Lombardia a Itàlia a fer alguns del barrancs mes potents de la zona.
Un dia per anar i un per tornar i 3 dies per fer barrancs.

Val Bodengo Integral es un barranc que te tres parts diferenciades. La primera mes senzilla pro molt bonica, la segona molt esportiva amb salts i tobogans i la tercera la mes tècnica i llarga per mes experts.
Normalment es fan dues parts amb un dia, ja que es llarg i representa un esforç físic considerable. Cal afegir l’aigua molt freda en tot el recorregut i parts molt encaixades que no toca el sol.

Nosaltres varem fer tot el recorregut integral amb 11 hores d’ activitat constant. Ens aixecàvem a les 5 del mati per preparar el material i menjar i a les 8h. ja estàvem canviats i entrant dintre el barranc. Aquest barranc es famós pel tobogan de 25 metres que  treu el singlot.

El barranc de Cormor. Un barranc amb molta estona per sota terra amb frontals, dons es un caos de blocs de pedra de unes antigues esllavissades que fa molts anys van haver-hi a la zona. Un barranc meravellós, formacions molt boniques i molt ben instal·lat.
El dia pel mati molt tapat i molta boira i alguna ploguda que altre. Sota terra no t’enenteres de res.
Aquets es va fer amb 5 hores i al sortir varem intentar fer un altre barranc que esta per la zona, dons teníem temps, però la falta de inf., ens va fer equivocar en varis punts de l’aproximació i al final ja no teníem temps de poder realitzar el decents.

El 3º dia varem fer el Val du Bares. Molt exigent i dur. Dues hores d’aproximació amb molt desnivell, 52 ràpels molts d’ells saltables i amb tobogans i 1 hora de retorn.
La jornada va ser molt dura amb 11,30 h. d’activitat. Algun problema dintre el barranc ens va fer que la última hora tinguéssim de fer-la amb els frontals Aixa com la caminada fins el cotxe.

Nomes tres dies de barrancs però molt macos e intensos. Lo millor de la zona. S’han destrossar dues cordes, una motxilla, unes soles de botes noves arrancades però el resum final es que o varem passar molt be i no hi va haver cap ensurt greu. Apunt per un altre aventura.