dimecres, 10 d’octubre del 2012

Mes barrancs

Sant Feliu de Guíxols 25 setembre 2012

Activitats de la secció de barranquisme del Matxacuca

Sortida al Barranc de Sant Vicents a França a la zona del Conflent.
El passat dimarts a les 6 del mati varem sortí direcció França. Dues hores de cotxe fins a peu de barranc. Varem preparar les motxilles i menjar una mica i varem enfilar cap a la capçalera del barranc. Aproximació dura amb un desnivell de mes de 850 metres i 2,30h. de caminada.
El dia esplèndid amb sol, sempre es de agrair, ja que l’aigua esta freda. Es un barranc llarg i exigent per els ràpels que te, la caminada per dintre el barranc per blocs de roques i troncs, salts i tobogans.
Varem fer el barranc amb 6 h. Tot molt be sense cap incidència. El retors per un camí de randonee molt maco i amb 40 minuts estàvem al cotxe cambian-nos  per retornar cap a casa amb dues hores amb un total de 13 hores totals.

Albert Gironès Domènech

Sant Feliu de Guíxols 6 Octubre 2012

Activitats de la secció de barranquisme del Matxacuca

Sortida a Sadernes per fer el barranc de Sant Aniol. Varem demanar permís al Ajuntament de Montagut per 7 persones, encara que finalment varem se 5 components, ja el pas de vehicles i l’activitat de barranquisme esta regulada en aquesta zona.
Cada cop la caminada d’aproximació es mes llarga , ja que no deixen circular amb vehicles aparti del càmping de Sadernes . Fins a la capçalera del barranc hi ha tres hores i del final del barranc del Gorc Blau al costat de l’ermita de Sant Aniol, fins el càmping de Sadernes, hi ha mes de dos hores. El barranc es pot fer entre 2h. i 3h. normalment.
Aquest cop la falta d’aigua es va decebre una mica tot i que les gorges estaven plenes d’aigua neta i transparent degut a les pluges de la ultima setmana, per lo que varem poder saltar en tots els tolls fen salts de 5 i 8 metres.
El ràpel mes alt es de 40 metres si es fa de una tirada pel costat dret per evitar l’aigua quant va molt carregat. Ja fa temps, jo el vaig equipar pel costat esquerra fraccionant el ràpel en 12 metres i 28 metres per anar a buscar mes l’aigua i poder baixar pel mix de la capa que forma el ràpel.
El salt de la Capa i el Salt del Brull els ràpels mes bonics estaven secs completament.

De totes maneres varem gaudir molt del descens .

Aquest dissabte varem trobar una colla de persones que estaven recuperant el refugi de Sant Aniol. Varem preguntar i son Els amics de Sant Aniol d’Agulles. Dos de nosaltres ens varem fer socis pagant 10€ l’any per col·laborar en l’arranjament d’aquest refugi i per ajudar a l’associació.   Si alguna persona vol col·laborar  amb donatiu o per les tasques de treball pot contactar amb l’associació que la trobareu per Internet o si no jo mateix us puc donar l’adreça.